Black Friday, fars dag och jul är exempelvis alla viktiga perioder för e-handlare, även om de inte nödvändigtvis betraktas som högtider av alla. Under några intensiva dagar har du nämligen möjlighet att öka din omsättning, stärka ditt varumärke och vända röda siffror till svarta. Men för att ge dig själv chansen att lyckas krävs det inte bara kunskap om marknaden utan även bra content gällande allt från språk till tonalitet.
Intensiva perioder ger klirr i kassan
Som e-handlare finns det vissa perioder som är viktigare än andra. Att julen är betydelsefull för hela årets samlade resultat skriver nog de flesta under på. Faktum är att många branscher är beroende av en bra julhandel för att kunna växa och skala sin verksamhet. Men det är inte bara julhandeln som är viktig numera. Även Black Friday, denna fyndardag, har blivit en viktig dag för svenska e-handlare. Det syns inte minst på försäljningssiffrorna. 2017 slogs exempelvis nya konsumtionsrekord när svenskarna under Black Friday uppskattas ha handlat för över fem miljarder kronor. I siktet för e-handlare ligger också fars dag – två tillfällen då möjligheterna att öka sin försäljning ökar.
Det ska du tänka på som e-handlare
Men vad ska du egentligen tänka på som e-handlare för att stå förberedd inför årets många viktiga försäljningsperioder? Och hur kan du hitta en samarbetspartner som kan skapa värdefullt innehåll till ditt företag?
När det kommer till content gäller det att arbeta proaktivt och vara ute i god tid. Samtidigt gäller det att hitta en samarbetspartner som du kan lita på och som på ett sömlöst sätt levererar kvalitetsinnehåll anpassat för rätt målgrupp. Som e-handlare och entreprenör har man många bollar i luften och mycket att tänka på. Därför får content tyvärr inte alltid den omtanke det förtjänar. Att låta någon annan sköta produktionen av ens texter – oavsett om det gäller skapande av nya eller översättningar av gamla – besparar dig såväl tid som energi. Istället kan du lägga kraft på det du är bra på och tryggt veta att ditt innehåll håller hög kvalitet och blir klart i tid.
3 tips – så får du ditt innehåll klart i tid
- Identifiera vilket innehåll som kommer ge ditt företag mest värde under en specifik period.
- Välj vilka marknader du ska skriva, lokalisera eller översätta innehållet för.
- Hitta en samarbetspartner du kan lita på som levererar hög kvalitet i tid och på ett sömlöst sätt.
Vill du veta mer om Contentor och vad vi kan göra för dig? Kontakta oss idag och se hur vi kan hjälpa dig med innehåll och översättning!