Contentor är stolta över att tillkännage en ny tillväxtstrategi som kommer att genomföras under de kommande 1000 dagarna med syfte att öppna upp för ett nytt arbetssätt inom content- och översättningsindustrin.
Grunden i denna strategi är stora investeringar i och utveckling av humankapital samt implementering av innovativa och kundorienterade tekniska lösningar. I samarbete med Northlink, Improove, Edument och Invest in Skåne har vi gjort ytterligare förbättringar av våra automationslösningar för att ge utrymme för digitala innovationer inom innehållsskapande. Vi har rekryterat flera experter som kommer att hjälpa oss att utveckla dessa.
I våra pågående projekt har vi exempelvis gått samman med Improove, ett av Nordens ledande teknikföretag inom e-handel, för att erbjuda en ny modul för Salesforce Commerce Cloud samt tagit fram en ny integration med Storm Commerce i samarbete med Edument. Båda modulerna är designade för att automatisera arbetsflödet vid innehållsskapande och översättningar. Vi jobbar även på en AI-lösning för copywriting och översättning tillsammans med Northlink. Utöver detta har vi påbörjat ett arbete med Invest in Skåne för att förändra och stärka vår innovativa affärsmodell.
”Contentors mål är att utveckla branschledande och kundanpassade tekniska innehållslösningar för både nutiden och framtiden.” – Rabie Salem, vd
Contentors team utökas med högprofilerade medarbetare
Investeringar i humankapital bidrar till utökad kompetens och kunskap, vilket i sin tur leder till en högre servicenivå och effektivitet. En av de främsta fördelarna med detta är att det kommer att trigga ett innovativt tankesätt som kommer att revolutionera den växande copywriting- och översättningsbranschen här i Norden.
I linje med detta, och med Rediscovering Contentors fokus på smart skalbarhet, anser vi att det är av yttersta vikt att stärka vårt team med högprofilerade medarbetare. Därför har vi sedan september år 2020 rekryterat sju specialister som alla kommer med mycket goda referenser från branschen.
Olle Hyberg, Head of Sales & Partnerships
Contentor spenderade ett år med att försöka göra Jetshops tidigare Chief Networking Officer till en del av teamet. Anledningen är enkel: Olle har gjort samma resa tidigare och är väl insatt i vad våra kunder och partners behöver. Han är en beprövad talang som har utvecklat och implementerat framgångsrika långsiktiga offline- och onlinestrategier innan detta.
Jonas Belhaj, Key Account Manager
Jonas är ett av de främsta namnen i den skandinaviska översättningsindustrin. Han har grundat och drivit framgångsrika översättningsföretag och hanterat konton för flera stora företag. Utöver detta så har Jonas, som har en magisterexamen i professionell översättning vid Göteborgs universitet, också lång erfarenhet av att arbeta med AI och maskinöversättning. Just samverkan mellan människa och teknik ser Contentor som sin nästa primära utmaning och möjlighet. Vi ser fram emot att låta Jonas leda vår satsning inom AI och mänsklig integration och erbjuda våra kunder en effektiv och enhetlig upplevelse.
Malin Borg, Key Account Manager
Malin tar med sig en stor mängd kunskap inom B2B-försäljning till Contentor. Att prata med rätt person, om rätt sak, vid rätt tidpunkt har blivit hennes expertis. Flera års erfarenhet inom svensk detaljhandel gör att hon alltid kommer att förstå behoven och kraven hos våra detaljhandelskunder och e-handelskunder.
“Att anställa medarbetare med en bra mix av talang, goda värderingar och kulturell mångfald gör det möjligt för Contentor att skapa ett flexibelt ”superteam” som kommer att kunna förbättra företagets konkurrenskraft och stärka relationen med kunderna. Vårt “superteam” kommer att vara mycket mer än bara summan av dess enskilda delar.” – Rabie Salem
Andra viktiga rekryteringar vi har gjort de senaste månaderna är:
Caroline Harring Larsen, Project Manager: Caroline har en magisterexamen vid Copenhagen Business School och började som en av Contentors begåvade copywriters och översättare innan hon befordrades till att bli en del av företagets kundhanteringsprocess. Hon har tidigare arbetat med Ericsson Broadcast & Media och flera andra contentbyråer.
Lotta Maan, Accounting Specialist: Lotta jobbade tidigare som Project Manager på Contentor och har nu återvänt för att leda processen av att automatisera företagets interna bokföring.
Ratha Krishnan, Content Specialist: Ratha, en erfaren copywriter inom digital marknadsföring och innehållsmarknadsföring, blev även han befordrad från Contentors pool av copywriters för att bli en del av marknadsavdelningen. Ratha har under det senaste decenniet arbetat med företag, digitala marknadsförare och utgivare från hela världen. Han har skrivit och spökskrivit för både online- och offlinepublikationer, bland annat The Huffington Post och Yahoo.
Yulia Toropova, Marketing Assistant: Yulia togs in för att bidra med marknadsföringsstöd. Hon omvandlar sin omfattande kunskap inom marknadsföringskommunikation som hon fick från Stockholms universitet till insikter för företaget.
“Vi är övertygade om att vår innovativa affärsmodell, vårt starka team och mångsidiga initiativ med Rediscovering Contentor kommer att bidra till att öka vår effektivitet och möjliggöra en fortsatt expansion under de kommande åren.” – Rabie Salem
För mer information, kontakta gärna:
Rabie Salem, CEO
rabie@contentor.se
0723 – 222 657