Att omvandla content marketing till försäljning behöver inte vara så svårt som det låter. I två tidigare delar har vi förklarat grunderna i hur du ska gå till väga. Efter del 1 – skapa medvetenhet och del 2 – övervägande är det nu dags att knyta ihop säcken.
I vårt första stadie i processen pratade vi om hur du måste skapa medvetenhet om ditt varumärke. Efter att ha gjort detta visade vi hur du i nästa stadie riktade in dig på en mindre publik som du talade direkt till. Men hur går vi vidare från steg 2 till steg 3 – vad är det slutgiltiga steget för att omvandla content marketing till försäljning?
Du har nu kommit till slutsteget i processen och det är dags för kunden att ta sitt beslut. Är din produkt värd att lägga både tid och pengar på? I detta sista stadie gäller det att övertyga och kommunicera på ett trovärdigt sätt. För att göra det krävs content som är så trovärdigt att kunderna väljer just din produkt framför konkurrenternas. Det gäller helt enkelt att utmärka sig och sitt varumärke. Du kan i detta stadie vara mer säljande och tydligt påpeka fördelarna med just det du säljer. Du har här en chans att skapa långvariga förhållanden och få dina kunder att återkomma. Vilket content fungerar då bäst i detta sista stadie?
I den här artikelserien har vi i tre delar visat hur du kan omvandla content marketing till ökad försäljning. Är du intresserad av att veta mer om content marketing och hur vi kan hjälpa just dig?