Rehaboteket: problemlösande experter sedan 2012

De senaste årens explosionsartade intresse för E-handel har inneburit ett ökat antal aktörer och hårdare konkurrens på marknaden. Utvecklingen har gått snabbt och har lett till att företag måste anpassa och differentiera sig för att överleva. Med målsättningen att marknadsföra marknadens mest funktionella ortopedtekniska produkter mot konsumenter startades 2012 E-handelsföretaget Rehaboteket. Vad är receptet på framgång för Nordens ledande rehabapotek, och hur ser framtiden ut?

Stark grundfilosofi

E-handelsförsäljningen i Sverige landade 2017 på över 100 miljarder, en mer än dubbel ökning sedan Rehabotekets grundande. Sedan företagets start har antalet aktörer på marknaden blivit fler och konkurrensen om kunderna hårdnat. Trots ökad konkurrens har Rehaboteket överlevt, utvecklats och hittat sin väg att gå – med fokus på service och med ett unikt sortiment har man etablerat sig på marknaden. Rehabotekets grundfilosofi är, och kommer alltid att vara, att på ett kompetent sätt sälja produkter de behärskar för att hjälpa sina kunder.

”E-handel är en förbättringsprocess som aldrig upphör”

Lisa Hansel, marknadsansvarig

Resan till toppen har inte alltid varit en dans på rosor för Rehaboteket. När företaget grundades 2012 fanns endast ett fåtal aktörer på marknaden och konkurrensen var inte särskilt stor. I takt med andra företags intågande har kraven höjts och Rehaboteket utvecklats. Genom att regelbundet arbeta med att bredda sitt sortiment har företaget fått en särställning i förhållande till sina konkurrenter. Snabbt, smidigt och enkelt är företagets ledord och något man dagligen arbetar utefter.

Kunskap, service och kvalitet

Men det är inte bara ett stort sortiment och snabba och fraktfria leveranser som är avgörande för slutkonsumenter. Service och bemötande är något Rehaboteket värnar varmt om och hela tiden jobbar hårt med. Med en uttalad målsättning att uppnå 100% nöjda kunder arbetar Rehaboteket dagligen med att hjälpa sina kunder hitta rätt produkt i förhållande till problem och aktivitet. På så sätt stärks banden mellan företag och kund och en relation växer fram. Lisa Hansel arbetar som marknadsansvarig på Rehaboteket och förklarar vad som är mest spännande med E-handel:

”Möjligheten att med relativt små medel kunna göra stor skillnad för tusentals kunder är fantastisk. Oavsett vart våra kunder bor eller vad de behöver hjälp med kan vi tillsammans hitta en lösning just för dem”

Kontinuerlig utveckling

Med en tydlig filosofi och med kunden i fokus ser Rehaboteket ljust på framtiden. Genom att regelbundet utveckla sitt sortiment och sina kanaler tror Lisa Hansel mycket på företaget och en ökad expansion även utanför Norden. Kunderna är många och medvetenheten om att det faktiskt går att lindra sina besvär ökar. Lisa förklarar vilken målgrupp de inriktar sig mot:

”Vår kund är verkligen ett genomsnitt av befolkningen. Alla drabbas mer eller mindre av skador och problem någon gång i livet, antingen orsakat av åldersrelaterade förslitningsskador eller idrottsskador”

Rehaboteket är företaget som på ett enkelt och servicemedvetet sätt hjälper till att lösa problem och lindra besvär. Med kunden i centrum tar företaget nu sats mot nya höjder. Läs mer om Sveriges största handelsplats för ortopedtekniska hjälpmedel på www.rehaboteket.se.

100% Nöjd kund-garanti
Inte bara översättning, utan lokalisering
Flexibilitet & Sekretess