Den lojala, den sociala och livsnjutaren: vem är vem av Contentors nykomlingar?

Den lojala, den sociala och livsnjutaren: vem är vem av Contentors nyförvärv?

Contentor växer stadigt. När omsättningen ökar och tillväxtkurvan pekar stadigt uppåt, då är det dags att utvidga teamet. För vi vill ju inte tappa tempo. Robin, Jenni och Niklas heter några av de senaste tillskotten. Vi ställde fem frågor för att få lite koll på vilka de egentligen är. Om de själva vet det, vill säga.

Vilka är ni och vad gör ni på Contentor?

Jenni: Jag är en 30-årig finne som bor i Berlin sedan 3,5 år tillbaka. Sedan september jobbar jag som Market Manager för Tyskland.

Robin: Vad jag gör på Contentor? Förutom att sprida glädje ingår det också i min roll att identifiera nya kunder och marknader. Utöver det ska jag se till att vi behåller och utvecklar relationen med de kunder vi har sedan tidigare. Vem jag är håller jag fortfarande på att lista ut (haha).

Niklas: En 25-åring från andra sidan Östersjön som bott i Sverige i fyra år och flyttade till Berlin under våren för att starta upp Contentors tyska verksamhet. Efter att ha hittat en ny Market Manager för oss, Jenni, så kommer jag att byta roll inom kort och börja jobba med partnerships och tech-teamet.

Beskriv er själva med tre ord!

Robin: Social, lojal och öppensinnad skulle jag nog säga. Om social och öppensinnad inte är för likt och räknas som ett ord?

Niklas: Jag skulle också beskriva mig som social. Och pålitlig och driven.

Jenni: Jag är en kulturälskande livsnjutare som hittar varje stavfel som kan finnas i en text. Sorry, det var lite mer än tre ord.

Vi på Contentor gillar ju misstag och tror att det alltid finns något nytt att lära sig. Så vilka var de senaste misstagen ni gjorde?

Niklas: Det senaste misstaget jag gjorde handlade om en leverans till en kund. Jag hade fått fel leveransdatum på grund av ett missförstånd och levererade ordern en dag efter själva deadlinen. Men allt gick bra som tur är!

Jenni: Just nu håller vi på att jobba med den tyska hemsidan och ett tag var jag irriterad att ändringarna som jag gjorde i CMS:et inte visades. Efter att jag upptäckt “spara ändringarna”-knappen var problemet löst, haha.

Robin: Mitt senaste misstag var att skicka iväg en sak till tryck utan att ha korrekturläst… Det är därför jag jobbar med människor och inte som skribent på Contentor!

Okej, dags för e-handel. Vad är värst: att behöva vänta fem dagar på en hemleverans eller att få en leveranstid “mellan kl 8 och 16” dagen efter?

Niklas: Det beror så klart på om e-handlaren man handlat hos är inhemsk eller inte. Men har man beställt ett paket från en svensk e-handlare så tycker jag att det är helt löjligt med en fem dagars leverans inom landet.

Jenni: Nej, jag skulle nog vänta på leveransen några fler dagar för att få paketet levererat direkt hem, på en bestämd tid.

Robin: Pest eller kolera tycker jag. Värst är företagen som erbjuder den typ av leveranser. Jag vill ha mitt paket på mina villkor!

Robin, du har erfarenhet från e-handelsbranschen och tidigare jobbat på Roliga prylar. Så vilken pryl skulle du säga att Contentor är?

Med julen för dörren skulle jag säga att Contentor är som ”roliga jultröjor”. Man vet inte att man behöver dem förrän man vet att de finns. Och när man väl inser det vill man gärna ha dem så snabbt som möjligt. Gärna igår.

Jenni, du kan väldigt många språk. Vilka språk kan du och vilket är ditt absoluta favoritord, oavsett språk?

Jag kan finska, tyska, engelska och svenska. Och jag kan beställa en öl på spanska. När det kommer till favoritord är jag lojal mot mitt modersmål och säger “helmi”. Det är finska och betyder pärla. Men inte bara den vita pärlan du kan hitta i en mussla, utan det kan också referera till något annat – från en människa till ett skämt – så länge det är värdefullt och unikt.

Sist men inte minst, Niklas. Du har undersökt e-handelsscenen i Berlin de senaste månaderna. Vilken är den hetaste snackisen där?

Den hetaste snackisen i Berlin är – precis som i hela tech-scenen generellt sett – artificiell intelligens och machine learning. Och hur man i framtiden kan använda sig av dessa i e-handel, så klart.

Bild, från vänster: Robin, Jenni, Niklas och managing director Hampus på väg till Emeet Stockholm

100% Nöjd kund-garanti
Inte bara översättning, utan lokalisering
Flexibilitet & Sekretess